3. Korea kool

Viimasest postitusest on möödas üle kahe nädala ja ma olen nüüdseks Koreas olnud 26 päeva. Pole 1 kuu täiski veel.😂

Seekord räägiks natuke Korea koolist ja ainetundidest, kuidas mina koolis käin ja kuidas korealastel endal see on.

Kui Eestis on kool jaotatud tänapäeval enamjaolt põhikool ja keskkool/gümnaasium ning tihti on need isegi koos ja klasse nimetatakse 1st 12ni, siis siin on see jaotatud eraldatud koolideks: algkool(elementary school)- 6 aastat, põhikool(middle school)- 3 aastat ja keskkool(high school)- 3 aastat. Klasse nimetatakse nii, et näiteks keskkooli 1. klass (meie mõistes 10.klass), põhikooli 2. klass (ehk 8.klass) jne. Mina käingi siin keskkooli 1.klassis, kuigi vanuse järgi peaksin ma käima keskkooli 3.klassis(nagu 12.klass), aga kool ei lubanud teistmoodi. Seega on kõik mu klassikaaslased minust 1 või 2 aastat nooremad.😂 Aga ma saan nendega väga hästi läbi ning kõik on väga toredad.😊 Olen leidnud endale ka lähedasemad sõbrad, kes alati aitavad mind, kui ma millegagi segadusse satun.😉 Suhtlemine käib enamjaolt vigase inglise keele ja korea keele seguga või siis nad annavad alla ja kutsuvad appi tõlkima selle klassiõe, kes puhtalt inglise keelt räägib.😂😂

Minu kool on segakool, aga Koreas on ka eraldi tüdrukutekoolid ja poistekoolid. Klassis on mul ainult tüdrukud, sest keskkooli 1.klassis on meil poiste- ja tüdrukute klassid eraldi. 2. klassist muudetakse klasse ja pannakse segamini.

Koolis on ka koolivorm, mida kõik peavad kandma, kuid vahepeal paljud tüdrukud ei kanna seelikuid või kannavad seelikute all dressipükse, sest külm on.😂 Ja enamus kannavad ka koolivormi peal dressipluuse KAPUUTSIDEGA!!! Ja see on lubatud!!! Sellist luksust mina Eestis koolis lubada ei saanud, seega kasutan seda võimalust täielikult ära ja käin koolis iga päev nii, et koolivormi peal on dressipluus.😂 Iseenesest on korealastel endil nii, et nad siiski peavad kõiki koolivormi elemente kandma, sest muidu saavad nad mingisuguseid miinuspunkte(ma ausalt ei tea päris täpselt), aga mina neid ei saa, mis on väga tore.

Tegelikult on siin üsna karm kord ka. Igapäev enne tundide algust on 15 min umbes selline klassijuhataja tund, kus õpetaja räägib midagi ja siis mõni päev kõnnib ringi kontrollimas ega seelikud liiga lühikesed pole ja mõni päev käib niiskete salvrätikutega ringi ning kellel meiki näeb, see peab ära pühkima selle.😂 Ja muidugi korjab õpetaja ka kõigi telefonid ära ning ainetundide ilõpus saadakse need tagasi. Üks mu klassiõde ei andnud ühekorra telefoni ära ning see hakkas tal tunni ajal häält tegema ja ta jäi vahele. Ta ei saanud oma telefoni 2 päeva koolist kätte… (eestlased olge õnnelikud palun, et meil Eestis nii ei ole, see on privileegidega elu ma ütlen😂)

Ühekorra ma sain südamerabanduse, kui keset tavalist tundi hunnik õpetajaid klassi sisse sadas ja nad hakkasid kõikidel kontrollima, et meiki ei oleks ning kellel oli, siis need said miinuspunktid jälle. Aga mis mind kõige rohkem ehmatas oli see, et nad hakkasid tuimalt õpilaste kottides sorima, et sealt leida meigitooteid(ja no korea tüdrukutel on neid väga palju koolikotis) ning kõik, mis leidsid viisid nad minema. Ma ausalt öeldes ei teadnud, et nii võib teha, julmalt kottides, taskutes ja kappides hakata sorima, aga õpilased ei hakanud protestima, seega ma eeldan, et see pole midagi imelikku. Minuga ei tehtud õnneks muidugi midagi (mis neil ikka teha on, nii kui nii ma miinuspunkte ei saa). Pärast sain teada, et kõik asjad, mis õpetajad minema viisid, visatakse ära, ükskõik, kui kallis nende hind oli olnud…

Lõunasöögi söömine on minu koolis natuke teistmoodi kui teistes koolides, sest meil ehitatakse alles uut koolisööklat. Muidu ikka süüakse siin koolisööklates, aga meil on nii, et söök tuuakse suurte pottide, kastide ja muude nõudega kooli koridoridesse, kõik saavad sealt söögi ning minnakse klassi sööma. Kuna meil on üksikud pingid siis söögivahetunni ajaks alati lükatakse lauad kokku, et tekitada mingi väike punt kellega sa sööd. See meenutab mulle väga minu eesti lõunasöögi sõpru:,) Korea söögid on tegelikult NII HEAD!!! aga koolisöök on päris halb ja mul mitu korda kõht sellepärast ka valutama hakanud. Tegelt neile kellegile see ei maitse, aga nad söövad, sest kõht on tühi. Paljud ostavad snäkke kooli nö puhvetist ka muidugi. Isegi mu õpetaja ütles, et tema ise ei söö koolisööki ja et kui ma ei taha, siis ma võin ka mitte seda süüa ja ise sööki kaasa võtta. Alates aprillist ma hakkangi seda tegema.😂

Tundides ma väga palju kaasa ei tee, sest midagi aru ei saa. Kuigi pidin kallilt õpikud ostma, mis minu meelest on raha raiskamine. Enamus õpetajaid ei oota ka minult, et ma kaasa teeks ning sellel ajal ma enamasti õpin korea keelt enda raamatust või joonistan. Ainsad tunnid, kus ma midagi rohkem ainealast teen on matemaatika ja inglise keel, sest seal pole väga palju mul korea keelt vaja osata.😆 Aa, ja ma peaksin tegelt hiina keelt ka õppima, aga seal tunnis ma olen sama lootusetus olukorras nagu teised, sest keegi ei oska seda, ning siiani me oleme iga tund õppinud hääldama a, ā, á, à.😂

Matemaatika õpetaja on alati väga vaimustuses kui ta tuleb vaatab, et ma mingisuguse tehte või asjaga olen hakkama saanud. Aga kusjuures minu meelest nad õpivad nii mõtetult raskete meetoditega asju lahendama ehk ma tegin poole lihtsamalt, nagu me Eestis oleme teinud, ja sain ikka sama vastuse.😂

Inglise keele tunnid on jaotatud minu klassi ja paralleelklassi vahel nii, et ühes rühmas on tugevamad inglise keele rääkijad ja teises nõrgemad. No arvestades seda, et minu enamus suhtlus hetkel käibki inglise keeles, siis pole ime, et mu õpetaja mu tugevamasse rühma pani.😂 Nende inglise keele tase siiski pole võrreldav eesti noorte omaga, kuigi nad õpivad sama kaua ja sama palju kui meie. Väga head inglise keelt räägivad ainult need, kes on elanud välismaal.

Karm kord on ka sellepärast, et nad peavad peaaegu kõik olema igapäev koolis kella 9 või 11ni ja õppima. Tunde on igapäev 9, väljaarvatud kolmapäeval kui on 6 tundi. Seega lõppevad neil 4 korda nädalas ainetunnid kella 6 aeg ning peale seda algab free study ehk nad õpivad ise kõike. Palju seal päriselt õppimisega tegeletakse, seda ma ei tea, sest mina võin igapäev peale 7. tundi ehk kella 4 aeg ära tulla.😂 Alati kui ma ära lähen ütlevad kõik klassikaaslased “aaaah võta mind ka kaasa palun, ma ei taha siin olla enam” ja mul nii kahju neist, võtaks ju kui saaks.

Tundide ajal muidugi paljud magavad tegelikult. Vahepeal mõne aine õpetaja käib lauale koputamas, et üles ärkaks, aga mõni õpetaja ei tee välja. Ühekorra ma lugesin ära, teaduse (science) tunni ajal magas 29st õpilasest 16 ja 13 olid ärkvel.😂😂

Koolist eriti keegi ei puudu, ainult kui arsti juures käib või midagi taolist. Igaühel on ka oma number, kuidas ta klassis istub ja see pannakse lihtsalt klassinimekirja järjestuse järgi. Mina olen number 29 ehk kõige viimane ja istun klassi taga paremas nurgas.😂

Kui Eestis on vanemates klassides nii, et peaaegu iga ainetund on erinevas klassis ja õpilased reisivad klasside vahelt, siis siin on nii, et õpilased on terve päev ühes klassis ja iga tund tuleb klassi ette uus õpetaja. Mulle meeldib see süsteem rohkem kusjuures.😂 Erandiks on kunst, muusika ja inglise keel, kus me lähme teistesse klassidesse.

Aga no kehalise tunnid on hoopis huvitavad. Riideid eriti keegi otseselt ei vaheta ja mingit riietusruumi ka ei ole. Eesmärk on lihtsalt enne kehalise tundi vahetundide ajal saada jalga dressipüksid ja visata peale pusa või jope ja ongi valmis.😂 Ma olen näinud isegi neid plätudega tunnis käimas, mis pani mind kohe eriti imestama, aga ega ma ei kurda.😂 Siiani oleme tunnis põhimõtteliselt ainult seda lendava taldriku loopimismängu teinud(mille nime ma ei mäleta), tegime Eestis ka seda vahepeal. Nagu ma olen aru saanud, siis meie klassil on see hea kehalise õpetaja, kes eriti midagi ei käsi teha, aga mõnel teise klassil on kuri kehalise õpetaja, kes käsib joosta ja kätekõverdusi teha (see info on Itaalia vahetusõpilaselt, kes käib ka minu koolis, aga teises klassis)😂😂.

Ma elan koolist üsna kaugel tegelikult. Sõidan 10 peatust metrooga ja 4 peatust bussiga. Seega kokku lähen umbes 50 minutit. Ausalt öeldes üsna väsitav, aga õnneks hommikuti pole eriti palju rahvast. Hulluks läheb asi kui ma koolist ära tulen ja nii metroo kui ka buss on täielikult üle rahvastatud.

Üleüldiselt on koolis muidugi täitsa normaalne käia, sest ega minul töid ega midagi ei ole ja klassis on head sõbrad ka, kes mulle korea keelt vahepeal õpetavad. Kui kooli peal ringi käia siis hästi paljud lehvitavad ja ütlevad tere, erinevatest klassidest, keda ma isegi ei tea.😂😂

Ma arvan, et praeguseks sai ära öeldud kõik, mis siiani kooli kohta teada olen saanud. Kui tuleb veel mõni huvitav südamerabanduse hetk, eks ma kirjutan sellest.😉

-Ester/ 에스터/ 예슬

Kui tunnete huvi ja tahate küsida midagi, võite alati kirjutada instagrami @esterikene_ või facebooki Ester Ojala 😊

Lisa kommentaar