7. Busan – erakordselt vinge sadamalinn

Ja ongi käes see hetk, kus on läbi üle poole minu ajast Koreas. Tundub nii imelik mõelda, et on jäänud vähem kui ma siin olen olnud. See aeg on kuidagi nii kiiresti läinud, samas ka aeglaselt, eks ikka nii nagu eluga alati. Ma ei saa öelda, et see kõik nii lihtne muidugi on olnud, sest on tulnud ette mitmeid kordi, kus ma ise ka ei saa enam aru enda emotsioonidest ja olen lihtsalt täielikult segaduses. Aga tegelikult olen ma siin 5 kuuga jõudnud järeldusele, et Korea on ikka üks ülimalt mõnus, tore ja armas koht ning ma tõesti tahaksin siia tagasi tulla. Muidugi jah, suur osa mu ajast siin kkagi veel ees, seega võib ka mu arusaam muutuda, kuigi ma eriti ei usu.

Koolivaheaeg hakkas 19. juuli ja kestab (vist) 9. augustini. Jah…see mõni nädalat on nende suvevaheaeg, mis meie Eesti 3 kuu kõrval tundub ikka väga väga vähe, aga eks ma elan üle ikka.😄 Olime juba enne otsustanud Gretega(teine vahetusõpilane Eestist), et me tahame ära näha Korea suuruselt teise linna (esimene on Seoul) Busani ning kui koolivaheaeg hakkas siis läksimegi nädalavahetuseks sinna.

Läksimegi reedesel päeval sinna ja ööbisime ühes guesthouse’is, mida meile soovitati, sest et seal ööbivadki tihti välismaalased ja et inglise keelt räägitakse ka normaalselt. Natuke mõtlesime, et kas me saame ikka kahekesi nii ööbida, sest me tegelt alaealised mõlemad, aga keegi isegi ei küsinud meie vanust, nii et täitsa tip top. 😂

Üks asi, mis me 1 päev enne minekut teada saime, oli see, et just sellel nädalavahetusel on siin kandis taifuun, aga mõtlesime, et no mis seal ikka, lähme ikkagi, näeme siis taifuuni ka ära. No üleüldiselt oli taifuuniga mere ääres käimine huvitav ja asendamatu kogemus, aga järgmine kord ma arvan, et ma läheks kui poleks sellist tormi. Isegi hetkedel, kui vihma ei sadanud, oli kõik igal pool ülimalt niiske ja no muidugi märjad riided ei teinud asja paremaks. Aga no ma ütlen, see oli ka kogemus.

Kõige meeldejäävam oli ilmselt Haeundae rannas käimine, sest siis oli taifuun veel eriti tugev ja no me läksime randa… ma ei tea mida me ootasime, aga Grete laenatud guesthouse’i vihmavari (sest ta enda oma laenati välja:,D) hävines täielikult ära. Aga vähemalt meil oli lõbus.😂

Laupäval käisime Haeundae rannas, Busan Sealife Aquarium’is ja vaatasime niisama ringi. Õhtu poole tahtsime näha ühte jõge, mis seal on, aga hakkasime metroost maha minnes natuke valele poole kõndima. Kuigi me tegelt ei plaaninud seda alguses näha, oli see vaatepilt, mis üks hetk avanes meie kui eestlaste jaoks päris üllatav: terve park, koos puude ja kergliiklusteedega oli üle ujutatud ja see nägi ise välja nagu jõgi. Kõik oli muidugi turvaline, sest ilmselt on sealseid teid ja sildu ehitades arvestatud, et nii võib juhtuda, mereäärne linn ikkagi.

Busan Sealife Aquarium
Üleujutus pargis

Pärast läksime sinna kohta, kus maps’i järgi peaks väike jõgi alles algama, aga no see koht oli ka üleujutatud täielikult. Korvpalli plats ja kõik muu üleni vee all. Keset seda “jõge” oli üks üksik puu ning kogu see vaatepilt õhtupimeduses linna valgustega tekitas düstoopilise tunde. Ma pole midagi sellist varem näinud.

Üksik puu keset üleujutust

Pühapäeva hommikul käisime Busan Trick Eye illusioonimuuseumis ja Busani filmimuuseumis. Ma ütlen täitsa ausalt ära, et see illusioonimuuseum oli täiega vinge, aga filmimuuseum oli minu jaoks igav, sest paljud asjad olid Korea keeles pluss mul polnud enne ka eriti motivatsiooni sinna minna. 😂

Trick Eye Museum

Pärast seda läksime Busan Towerisse, mis on nagu Tallinna teletorn, aga veits väiksem.😆 Hea vaate Busanist sai sealt ikka ning ma otsustasin, et järgmine kord ma tahan minna sinna, kui õues on pime, et näha linna oma öises valguses.

Busan Toweris

Vaade Busan Towerist

Siis läksime Busani downtown’i ja vaatasime seal ringi ja no Daeguga võrreldes on see ikka päris suur. Seal kandis pidi tegelikult mingisugune traditional market ka olema, aga me vist eksisme natuke ära ja läksime valesse piirkonda, sest see market kuhu me jõudsime oli natuke kahtlane.😂

Minu number 1 soov, mida ma Busanis näha tegelt tahtsin alati, oli Busan Harbor Bridge ja no siis otsustasimegi sinna minna. Aga no peale tunniajast bussidega jamamist me jõudsime vale silla juurde… (keegi öelge mulle miks peab ühes kohas nii palju sildu olema!!) Õnneks jõudsime lõpuks ka selle õige silla juurde, kuigi oli juba suhteliselt õhtu selleks ajaks, ja me pidime varsti hakkama tagasi minema. Siiski see vaade oli imeline mu jaoks ja kindlasti mu number 1 soov täitis oma ootused.

Tagasi sõites läks meie rong läbi Ulsanist ja ma pidin juba paanikasse sattuma, et me läksime vale rongi peale, sest minnes see sealt läbi ei läinud, aga õnneks jõudis ta ikka lõpuks Daegusse ka. Korea rongid sõidavad ikka jube kiiresti pluss mul läks sõidu ajal ika 5 minuti tagant kõrvad lukku, nagu ma sõidaks lennukiga. 😂

Üks asi, mida ma Busanis märkasin, oli see, et me vist nägime seal 3 päeva jooksul rohkem välismaalasi kui Daegus 5 kuu jooksul kokku. Kohalikud rääkisid ka rohkem inglise keelt, sest ilmselt juba harjunud sellega. Eriti palju oli seal venelasi ja ameeriklasi.

Nüüd ongi vist kõik. 😄 Ma vabandan, et ma tihemini ei tee blogipostitusi, aga midagi põnevat pole siin otseselt juhtunud hetkel ja ma ei tea üldse millest kirjutada. 😂

Järgmise korrani siis. Loodame, et midagi põnevat juhtub.😂

-Ester/ 에스터/ 예슬

Kui tunnete huvi ja tahate küsida midagi, võite alati kirjutada instagrami @esterikene_ või facebooki Ester Ojala😊